Mijn bedrijf

Het runnen van een bedrijf is boeiend. Er kan vanalles gebeuren en dat is interessant.
Maar soms gebeuren er ook minder prettige zaken. Schade aan de gebouwen, de machines of de producten. Conflicten met verzekeraars. 

Elke polis "Ondernemer" bevat altijd de basiswaarborgen Verkeer en Vervoer, Onderneming en Ondernemer.    

Hieronder vind je enkele voorbeelden van situaties waarin wij je kunnen helpen. De opsomming is niet allesomvattend, want ook andere conflictsituaties zijn gedekt. In sommige situaties zijn er wel beperkingen of grenzen.  Als je via je makelaar aangifte doet van een schadegeval, zal dit altijd getoetst worden aan de bepalingen van de algemene en bijzondere polisvoorwaarden.

Welke polis je ook kiest, een aantal waarborgen zijn altijd verzekerd. 

Hoe kunnen wij je helpen ?

  • Bij graafwerken wordt een electriciteitskabel geraakt. Je bedrijf ligt een hele dag plat en de voorraden in de koelruimtes worden ongeschikt voor verkoop. Wij becijferen de schade en onderhandelen met de tegenpartij. 
  • Bij infrastructuurwerken wordt uw lichtreclame op de voorgevel beschadigd. Wij discussieren met de tegenpartij. 
  • Een transporteur komt materiaal ophalen en rijdt tegen de sectionale poort van het magazijn. De poort moet volledig vervangen worden. Wij eisen vergoeding van de tegenpartij.
  • Je brengt onvrijwillig schade toe aan een derde. Hij dagvaardt je. De ba-verzekeraar komt niet tussen. Wij doen het nodige voor je verdediging. 
  • De ba-verzekeraar weigert een schade omdat je activiteit niet verzekerd zou zijn. Je gaf nochtans de correcte NACE-code op. Wij discussieren met de verzekeraar. 
  • Door een kortsluiting is er brand in je kantoor. De brandverzekeraar weigert vergoeding voor je computer omdat hij meent dat deze nog kan hersteld worden. Wij onderhandelen met de brandverzekeraar. 
  • Een naburig bedrijf plant afbraakwerken. Je vreest voor schade aan het bedrijfsgebouw. Wij laten een plaatsbeschrijving opmaken waaruit blijkt dat het gebouw geen barsten of vochtproblemen heeft. Later zal dit document je toelaten om het oorzakelijk verband tussen de afbraakwerken en schade aan te tonen.
  • Je denkt een waterlek in je bedrijfskeuken te hebben. Nadien blijkt het om opstijgend vocht te gaan. Je brandverzekeraar weigert de opzoekingskosten te betalen. Wij onderzoeken de afwijzing en nemen desgevallend de opzoekingskosten ten laste. 

Je kan kiezen voor meer zekerheid met een polis ONDERNEMER OP MAAT.

Je kan een polis ONDERNEMER uitbreiden tot een ONDERNEMER OP MAAT door er één of meerdere modules aan toe te voegen.